onsdag, mars 07, 2012

Agerat lots i Skövde

har jag gjort idag.

Hur stor är chansen att man möter sin chef i en korsning i Skövde och ser med en gång att hon har kört vilse. Det är inte ens en promilles chans, men jag gjorde detta idag.

Jag kom från Biltema och skulle upp mot KSS, där ser jag chefens bil i rödljuskorningen vid OBS. Jag vet att hon ska till tandläkaren och hon är ute på helt fel vägar, för jag vet var tandis håller till, jag har samma tandis. Jag gör ett tutande men hon fattar inte, jag tar fram telefon och ringer upp, väldans vad du har blivit högfärdig då som inte hejar, sa jag. Mias kommentar, var är du då? Jag mötte dej i korsningen där och där, svarade slaven.

Jag ska till tandläkaren och jag har bara 5 minuter på mej och jag hittar inte (lite lätt panik i rösten). Stanna säger jag och vänta så vänder jag och kör ikapp och lotsar dej rätt. På Mariestadsvägen, vi gamla mejeriet står hon, sen är det bara att haka på till nya tandläkaren som fick godkänt.

Var sedan hos pappa och Marita för en kort visit. När jag kom hem så gjorde jag i ordning inbjudan till mopperallyt som ska gå av stapeln i maj. Start och mål på Falkängen. När jag var klar med detta ringde kamrat GP – kunde jag tänka mej att fixa en inbjudan till Pingstaträffen hos Tidavad MC igen. Detta gjordes med omedelbar verkan och mailade över till GP, så nu kan den skickas ut i god tid innan festen.

Nu är det snart natten. Natti natti på er alla trevliga och även otrevliga *ler* kamrater.

1 kommentar:

Klosterkatterna sa...

Det verkar som om du råkar ut för snabba vändningar - precis som vi som helt plötsligt blev bloggträffs-soffbyggare i Östergötland. (se klosterkatternas blogg.. Säg Mjau till livet).

Det var ju tur för din chef att hon träffade på dig så hon hann i tid till tandläkaren!

Nosbuff från gammelmatte Gitte