torsdag, mars 22, 2012

Grejs i trädgården

Vilket underbart väder det var när jag vaknade, frukost på farstubron. Efter intagandet av denna for jag ner till Byn för, jag hade fått en vision inatt. Jag hämtade ju en infopointdator igår och i natt kom jag på hur vi skulle göra med informationshörnet i kaffestugan. det blev ju en fika ute också.

När jag sedemera kom hem så var det pyssel ute. Buskarna fick lite påskafjädrar och kycklingnäten kring det vintergröna togs bort. Läste på Kurriren i morse att det finns c:a 2500 hjortar på Kinnekulle, så ni kära läsare, kanske förstår varför jag nätar in de vintergröna växterna. Gjorde ju inte detta förra vintern och det blev att investera i nya växter = dyrt.

Det var lite filmning av busande katter också.

Katterna gillar när jag är ute i trädgården, framförallt Smulan, hon följer mej som en liten hund, kastar jag dessutom lite pinnar eller ogräs så har hon jättekul. En annan grej som hon gillar det är när vi hänger tvätt ute. Då kommer hon som satan från ingenstans och hon snor runt benen hela tiden, att hänga tvätt tar dubbelt så lång tid när hon är med.

Verkar som Lurvas också gillar att vara tillsammans med oss när vi hålls ute. Grisen! Ja de är skitgrisar bägge två. De rullar och har sej i gräset och sen går de in och plockar bort gräs och kvistar för att sedan gå ut och hämta en omgång till.

Snutteruttan går och lägger sej nånstans där hon får vara i fred. För den äckliga svart/vita saken han ska ju bara bråka…….

Smulan har ju humör att säga ifrån, men det har inte Snuttis, hon är alldeles för snäll.

Snart Antikrundan! I morgon ska jag åka och fotografera en ny kelgris på katthemmet.

Go afton!

1 kommentar:

Max och Måns sa...

Jamarfin film!
Vilken päls Smulan har. Hon kan säkert patrullera vid minus 40 också!
Husse jamar också att det tar tid att hänga tvätt ibland. :-)