lördag, november 12, 2011

Nu jävlar är vi igång igen!

Det är nu fjärde säsongen som jag jobbar på Falkängen. Fjärde julmarknaden som rivstartar, men har nog aldrig rivstartat så som den gjorde idag. Det drog igång med högsta växeln direkt.

Visst är det underbart, när alla stammisar (knallkorkar som stolpskott, ingen nämnd ingen glömd) kommer tillbaka. Det är bara att "slänga käft" som vanligt, så underbart kul. Vi som jobbar har också så himla kul tillsammans. Där jag blir avbruten i något, tar nästa vid. Vi är så sammansvetsade nu så det är bara chefen som behöver tänka lite ibland :)

Hoppas ni kommer och hälsar på i Kaffestugan under Julmarknaden, som pågår till och med den 20 november.

I går kom ju alla hantverkare, 90 st, pyntade och plockade upp sina varor. Så kom även Lasse & Agneta de liksom jag är ju kattälskare. De "sponsrar" Evas katthem med lite grejer emellanåt och nu ska de sälja almanackor åt oss. Dels på Falkängen och dels på en STOR julmarknad i Göteborg.

När jag var och kramade om dessa underbara människor när de kom, så fick jag en present av dem. De tyckte att jag behövde en katt till, en katt som behövde ett gott hem. En liten Lurvarr var det i påsen jag fick. Så lik Lurvas :) . Stooora ögon, stoora tassar och allmänt lurvig. Det bästa med Lurvarr är att han inte bits……

SONY DSC

Lurvas fick naturligtvis hälsa på Lurvar och fann denna mycket intressant och ville inte gärna släppa ifrån sig gosedjuret. Tack bästaste Lasse & Agneta.

Inga kommentarer: