torsdag, november 10, 2011

Musikalisk Afton

tillsammans med bästaste broder Ove, Sissi & KP samt maken.

Tror det var i maj! som Ove frågade om vi skulle hänga med på Mersey Beatles. Ja men visst, när är detta, den 9 november svarar Ove. Herregud det är ju till vintern, och helt plötsligt så 'r det den 9 november och det var en kanonkväll.

Jag rekommenderar den som gillar Beatles att boka en konsertkväll med  dessa grabbar som är så lika sina föregångare så det nästan var skrämmande. Både till utseende och röster stämmer de väl överens med originalet.

2011_11_10_1

Onsdagen vart lite kaotisk för jag hade tre sekunder innan chefen ringde, lovat att äta lunch med Eva i Lidköping. Morgonen började då med städ och sedan så blev det kaos ordentligt.

Våran bäste vaktis tuppade av på sin post, observera att han tuppade av, inget annat, det blev att åka pingeldroska till sjukhuset för hans del. (Idag på eftermiddagen så var gubben på plats igen.)När vaktis väl kommit iväg till sjukhuset, så for även jag in till staden, liiiiite stressad, jag anlände nog till mötesplatsen på "sekunden när".

När jag återkom efter lunchen med Eva så var det varuuppackning som gällde. När detta var avklarat så tog chefen räfsan och jag tog lövblåsen och avslutade arbetet som vaktmästaren påbörjat under förmiddagen. Chefen fick även igång trädgårdstraktorn. Vissa problem uppstod, men vi skrattade gött.

När arbetsdagen var till ända så var det hem för att svida om till rena kläder och sen avslutades denna dag med en kväll i musikens tecken.

Idag har vi packat bröd, klätt julgranar och räfsat löv på baksidan.

Inga kommentarer: