måndag, november 14, 2011

Det rullar på…..

… och rullar på! Det rörs i grötagrytor och det bres mackor gör glattaste livet, kunderna strömmar till och vi är nöjda. Bara det att jag är trötter, men det går väl över. Det handlar om nio intensiva dagar sen är det rast vila.

Det säljs en del almanackor till förmån för katthemmet, fyra ställen i byn stöttar Eva och har fått en bunt kalendrar till försäljning och det säljs en här och en där. Idag kom två äldre damer in i kaffestugan och skulle fika, de fick syn på kalendern och kommentaren var – Åh Evas katthem, då måste vi köpa en kalender, de inhandlade var sin. Tror de var där förra året också och lade några sedlar i bössan, för då var ju inte kalendrarna tryckta.

Det är vackert nere på bygatan, Christian har ljussatt träd, buskar och fasader, hantverkarna har sina granar och slingor runt sina butiker. Fast egentligen (hemska tanke) så skulle det vara lite snö också. För och nackdelar med det vita lappmöglet.

Det känns som klockan är runt midnatt men den är bara drygt sju, det är mörkt och "röset". kunde jag med skulle jag krypa ner i lopplådan för jag är så trötter, men får väl vänta till klockan blir efter åtta.

Min kollega likaså granne sa idag – "Att vinner jag högvinst på lotteri, så ska Evas katthem få 50 000:-detta under förutsättning att JAG har på mej en KLÄNNING, som hon valt, i sju dagar. Hon är inte klok! Jag skulle aldrig ta på mej en klänning. Sorry Eva! Å andra sidan så spelar hon inte på lotteri eller liknande, så chansen för vinst är minimal……

Ha en goderafton!

Inga kommentarer: