fredag, november 18, 2011

Sena passet idag

Nu är det bara tre dagar kvar av julmarknaden. Har varit en hyfsad vecka, med lite down igår. Andra dagar har det varit "fullt plock" . Kollegan och jag har delat på oss lite, så idag är det jag som jobbar till 18.00 tillsammans med chefen.

Smulkatten hon har lite beslutsångest på morgonen. Hon är hungrig och väldigt kissnödig. Hon springer till matskålen, till lådan, till matskålen till kattluckan, åter till matskålen, för att till sist hoppa ner i lådan och lätta på trycket, sen är det mat som gäller. Därefter paltkoma.

Snutteruskan ligger uppepå garderoben när hon inte sitter i köket och vill ha mat.

Det svart/vita trollet är överallt. I går när jag kom hem var sängen full av kvistar, löv, solrosfröskal och diverse annat smått och gott som finns utanför som fastnar i pälsen som han sen rensar av sig i sängen, för att sedan ta en ny vända ut och samla på sej lite mer skräp, för att sedan rensa av sig i sängen. Han är ett riktigt rusketroll lille Lurvas von Örontofs.

Vi  (Lurvas och jag) hade ett allvarligt samtal härom morgonen, om diverse saker. Framför allt pratade jag med honom om det här med att bitas, och hänga i min arm med alla klorna utfällda. Detta resulterade naturligtvis i att jag har hela armen full av repor igen. Men läget är ju sådant – Katten bestämmer – Jag är slaven.

Min 50-års present från grannarna blommar för fullt. Den har ju snart varit här i ett år :)

Jag har även en STOOOOR sådan här fast den är väl mer rosa, den köpte jag 1987 när jag flyttade in på Backgården i Sjogrestad. Den är nu så jäkla stor så jag har förvisat den till Falkängen. Jag har inte plats för den längre. Den är "full i knopp" och slår ut lagom nu när julmarknaden är över :). Istället för denna stoooora kaktus har jag inhandlat två små aprikosfärgade som lyser upp köksfönstret. De blir väl stora de också och då får även de förpassas till kaffestugan.

Kamrater! Ha en riktigt bra fredag.

Passar även på att gratta Tezzan som fyller år idag.

Inga kommentarer: