onsdag, februari 09, 2011

Matte är otrogen

Hon har varit på katthemmet idag och gosat med andra katter. Det hade visst kommit in två nya som hon skulle ta kort på. Hon skulle även leverera DVD-hyllan som hon köpte åt Eva igår när hon och de två andra galna tanterna var på IKEA i Jönköping.

Vad har jag Lurvas Von Örontofs fått göra då, jo jag har suttit  i köksfönstret och tittat på när Smulan och Snuttis är ute i solen och gottar sig. De sitter under fågelrestaurangen och väntar på en fjäderkotlett, men se de fick sej ingen. Det var rätt åt dem.

Se bara här vad gött det är ute, Smulan, den där linslusen gottar sig i solen.

SONY DSC

Hur skönt ser det inte ut att få vara ute, men se det får inte jag, inte än. Matte är rädd att jag ska springa bort i ren förskräckelse. Jag! stora starka killen (men rädd är jag) skulle jag springa bort, nä det gör jag inte. Första gången jag ska få gå ut så ska jag visst ha på mej en sele, sen får matte eller husse vara med och visa hur kattluckan fungerar. Då vet jag hur jag kan ta mej in ifall om att jag skulle bli skrämd eller kanske rent av hungrig.Ute kommer jag att få vara senare när det är varmare.

Ja det var väl allt jag kan rapportera från min dag. Jo jag kan tala om också att jag har busat som fasen med prasseltunneln och tränat galopp, jag kunde inte bromsa i tid så jag kanade rätt in i trappan. Dessutom så har jag bitit matte också, hennes händer är väldigt roliga att bita i.

Vad gäller skvaller så är det så att Cykelhandlare Persson med hustru är kattvakter. Han kryper till och med på golvet och busar med dotterns katt.

Hälsningar Lurvas Von Örontofs

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog lika bäst att du får bekanta dig med omgivningen innan du släpps ut på egen tass.

Unknown sa...

Ibland får man låna ut sin husse och matte. Så är det bara.
Tazz o Kram

Kattson sa...

Eftersom det kan vara lite farligt där ute är det nog bra om du väntar lite med det. Du har ju hela livet framför dig och behöver inte göra allt på en gång.