fredag, februari 11, 2011

Kallt

Husse och Matte är vida kända för att ha det svalt (kallt) inne. Ett par kompisar från SKara, som kom hit en gång yttrade sej på följande vis när de klev in hos oss. Här är det ju för f*n som att kliva in i ett kylskåp…..

När sedan våra grannar, herr och fru Pappskalle, kom och önskade God Jul för några år sedan, vad fick vi – jo 25 litersdunk med diesel i ett väl inslaget, med julpapper, paket.

Därför ligger jag, Lurvas Von Örontofs under mattan för att värma mej…

2011_02_11_1

Om jag nu inte ligger under mattan, så gäller det att hålla igång blodcirkulationen med bus, massor med bus. Prasseltunneln är ett utmärkt redskap, ligger det dessutom leksaker, mina leksaker, i den dränkta i mynta så är det ännu bättre.

2011_02_11_2

Jag hade galoppträning i morse, har lärt mej att bromsa nu, innan trappan, men idag så skulle jag galoppera en annan bana och vad gjorde jag då, jo jag sprang rätt in i vattenskålen som står vid soffan och den välter. Aj aj aj inte bra….. Jag måste lära mej att bromsa i tid.

Igår föll det massor med snö och idag föll det ändå mer. Mattes bror skulle komma upp till kullen för att blästra sin MC-ram, tank och skärm hos en snubbe som bor i Kleva. Detta fick ställas in på grund av väder. Blir kanske nästa vecka. Undrar om han kommer och hälsar på mej då, det är ju inte långt från Kleva.

Husse var ledig så han har fick skotta. Nu fins det gångar att vandra i igen, inte för min del men för Ruskan 1 och Ruskan 2.

Det kom främlingar på besök idag också, grannar, å jag var inte nåt rädd, tvärtom, jag busade och bet främlingarna i fingrarna och andades på dem, det gillade de inte, för jag har fortfarande en icke angenäm andedräkt, men å andra sidan så svimmade jag nästan när jag nosade på Ingelas strumpor.

Nu är det iallafall tänt i spisarna och det börjar bli behagligt inne igen, så jag kan nog lägga mej och vila lite.

Idag har även några av mina gamla polare på katthemmet får nya hem, så Matte satt och pillade med hemsidan.

Hälsningar Lurvas Von Örontofs

 

4 kommentarer:

Dui och Deco sa...

När det är så förjamat kallt är det ju tofflor och filt som gäller, alternativt närhetsprincipen under täcket. Kul att några av kompsarna fått sina hem. Nosbuff

lillies lya sa...

Så stilig du är i din tunnel! Vi funderar på om vi nog inte vill ha en sådan tunnel vi också. Vi tror det. Nästan övertygade faktiskt!

Stanna i tid, det är svårt det! Men, en vattenskål här och en vattenskål där - det håller människor på tå (och blöta om tassarna) och det är u aldrig fel!

Rusa på du - något måste man ju göra när det är kallt!

Tassen!
Maurice & Kajsa

ps - kan du inte be grannarna komma med en värmefläkt i present? Till dig, alltså.

Ruskan sa...

hihihi...sitter här och småskrattar...tack Lurvas för att just du har fyttat in hos familjen Westbeck...nu händer de grejjer, verkar som om dom inte har en lugn stund...de e bara för dom att liksom....gilla läget...å du kan hälsa till din helt underbara matte att hon e SÅ duktig på att fånga dej me kameran
Kramar från StoreRuskan...

Nea theCat sa...

Ser mysigt ut med mattäcket. :)

Fin du är Lurvas.

Nosgos