söndag, februari 13, 2011

Japanska Harley

Min bror äger en Japansk HD och en Amerikansk HD.Detta är en Japansk HD enligt honom

2011_02_13_4

Detta är en äkta amerikansk, stelbent, choppad, gammal, hederlig Harley Davidson.

2011_02_13_3

 

2011_02_13_2<KENOX S630  / Samsung S630>

Den Japanska Harley står fint täckesomstoppad, undanställd i ett hörn i garaget, endast lufsat c:a 150 mil. Inget för mej säger Ove.

Den Amerikanska Harleyn är däremot, uppolerad till max, ramen, tank och skärm ska nu på onsdag blästras och pulverlackas i svart metallic. Motorn är omsedd, det behövs inga datorer till att kolla upp denna Early Shovel från slutet 60-tal. Det är enkelheten, utan massa elektroniskt tjafs som bara krånglar. Om det mot all förmodan skulle krångla så är det välan bara stift, brytare och bränsle som det kan vara fel på.  Det är bara ett aber i kanten, han har en japansk förgasare Ler (säg inget till någon Blinkar).

Ove är en av de får som lever kvar med det gamla hojstuket, från hojtiden då. Det var ju så här, på den tiden. "Unga killar på gamla hojar, idag är det gamla gubbar på nya hojar"!! Ove håller måttet då kör fortfarande gammal hoj.

Ove Stelben är åter igen på banan, sitter och grejar med sin ytterst välvårdade och omhuladade
A
MERIKANSA HD!
Min söndagsbästegåbortbroder, min bäste vän och MC-polare.

 

3 kommentarer:

HK.Jonsson sa...

Det måste vara härligt att ha en bror som förstår detta med kultur

Skat-Ann sa...

Ja visst är det. Bara att ha en bror är helt underbart

lillies lya sa...

Jag visste inte ens att det fanns japanska HD... Den riktiga HDn är ju vacker som en dag! Hoppas att du tar bilder på "spabehandlingen" den skall få! Jag kan inte mycket om mc, men jag tycker att de är otroligt vackra och otroligt roliga att åka med på!

Syskon är bara "jättebäst"!!!
p&k
lillie