måndag, november 08, 2010

Hände massor idag!

Uppe före tuppen, vakande 03.15! Lygens att somna om. Slumrade lite i fåtöljen framemot sjutiden. Var sedan och klippte mej hos Linda i Götene, så nu är jag julmarknadsfixad i kalufsen.

När jag kom till Falkängen så åkte tomtar, ljusstakar, juldukar och allt annat julpynt, utom granen, fram. Granen fixas på fredag.

Fick en bättre begagnad dator också av Inge, som stod i ett förråd på jobbet. Har ominstallerat och rensat den nu ska fortsätta med detta i morgon.

När jag kom hem lastade jag mina vinterdäck för dessa skulle på i eftermiddag. Jag åt lunch, satte  mej sedemera för att uppdatera Evas hemsida, då ringer min kollega, jag har hittat en kattunge i ett dike, vad ska jag göra? Akut utryckning blev det, hämtade kattbur och for till Inger.

En lite svart mager krake hade suttit i diket i flera timmar. Jag ringde naturligtvis till Eva och fick komma. Inger följde med mej. Nu leker h*n med fem andra kattungar i Evas datarum *L*. Så liten och försiktig. Efter detta så blev det brådis hemåt, skulle ju vara hos Björken klockan 17.00, Olle tog den tiden jag var framme tjugo över.

Nu är vinterskorna på och det ska bli snö, massor med snö i morgon, jag som ska åka till Eva (igen) och plåta minst fem katter, sen kommer det in två till imorgon kväll. Varför kan inte folk ta ansvar för dessa små varelser. Katter är ju det bästa som finns!!!

Nu är det natten. Blir nog bilder på den lilla svarta under morgondagens kväll..

2 kommentarer:

vimsan sa...

Jag har sommardäck och de varnar för massor av snö imorgon :( Jag är så himla förkyld så jag orkar väl inte ut så mycket men ungar ska ju skjutsas så klart..
Kram Jam o Spinn

Unknown sa...

Men lilleskrutten då.
Vilken tur att ni finns.
Kram