tisdag, november 23, 2010

En klok liten padda

stannar inne när det är ruskeväder. Frågar man damen i fråga. om hon ska gå ut,  så kan jag tala om att det morras.

Det  mycket ovanligt att hon lägger sig i klösträdet, men idag kröp hon in i lilla huset. Där låg hon väldigt gott och väldigt länge.

SONY DSC

Sen är det ju det här förbannade lappmöglet som bara vräker ner, hur kul är detta. Allt blir så besvärligt igen. Trappan hittar man inte när man går ut, bilden är översnöad och måste sopas osv osv.  Var nere på jobbet och det sista efter julmarknaden städades, pulsade runt där i snön. Tvi!

Tur att pappa och Marita flyttat till staden så de slipper besväret med att ploga på gården. Här har vi skottat två gånger och det fortsätter att vräka ner och blåsa halv stor så frågan är väl om maken tar sig till arbetet i morgon. Själv är jag ledig, tror jag, så jag kan hålla mej inne och elda i spisarna. Dessutom kanske det blir lite adventspyntande  i morgon. Torsdag ska jag ju vara hovkattsfotograf hos Eva (om jag tar mej dit), fredag är det lite annat pyssel.

5 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Sötnosen! Ibland är det inte så dumt att stanna inne! Det är nog bra för dig Skat-Ann att ta det lite lugnt efter allt jobb och sitta framför en brasa är bland det bästa man kan göra. Nosbuff

Solbränd sa...

Det var då ett jävla gnällande från baksidan över några snöflingor...

Skat-Ann sa...

Ja här är det gött att hålla sig inne vid en sprakande brasa.

Ja kära Lillchef, eftersom jag inte tycker om snö så gnäller jag över dessa få flingor som trillar ner ovanifrån. Det blir bättre till våren när värmen återkommer och slaven kan hoja på sin trehjuliga leksak på vägarna :)

Inkan o Ligan sa...

Klok katt. betydligt klokare än galna Inkan. :-)

Inkan o Ligan sa...

Klok katt. betydligt klokare än galna Inkan. :-)