torsdag, oktober 21, 2010

Ytterligare en ledig dag

Tisdag morgon åkte ja till Ulricehamn med datorer, till min privata helpdesk, Anders. Han är tusenkonstnär det det gäller det mesta. Efter några timmar så var katthemmets dator fixad och min fixades under tiden så nu är den underbart tyst. Jag kan sitta i samma rum som PC:n nu :) Sen tjötades det och jag fjäskade med katterna lite.

Katthemmet besöktes efter arbetsinsatsen på onsdagen. Nu skulle det fotograferas katter som hade kommit in. Två jättefina små små kattungar hade hittats spankulerandes vid torget i Lidköping. Vem kan lämna sådana här små troll "vind för våg". Det ryktas om att det finns en tredje unge.

Jag tog upp den till höger i famnen. Å jisses var h*n burrade in sig vid halsen på mej. Nu är jag kattungesjuk igen!!! Ska nog inte hålla på med sådant här, men det går ju inte att låta bli.

SONY DSCDet var 4 vuxna och 5 ungar som plåtades. Så idag redigerades bilderna och hemsidan uppdaterades. Dessutom så kommer det in fler katter på fredag så det blir en resa i början av nästa vecka igen. Kolla gärna Evas hemsida.

Har varit och fixat pappas födelsedagspresent också idag. Till kvällen kom Tezzan och Matilda hit för en kvällsfika. Alltid lika trevligt när de kommer och tjötar en stund.

Vintern har banne mej varit på besök idag också, det har snöat runt om men inte här uppe på kullen. Kallt som satan är det också, så idag startade maken igång pannan. Nu kanske det är behagligt att gå upp i morgon, lite mer än 15 grader i alla fall.

Ha en god afton!

4 kommentarer:

Max och Måns sa...

hmm detta påminde husse om när han var liten. Då hade han en kusin som var jätteallergisk mot katter. Men i alla fall kunde han inte låta bli att gå fram och klappa, fast han visste att det inte var bra för honom.
Att plocka upp en unge i famnen säger husse är som att äta chips.
Har man smakat lite, så äter man oftast upp allt fast man inte borde. ;-)

vimsan sa...

Gud så söta kattungar! TR att inte jag jobbar på katthem! jag skulle antagligen bli samlare av de sötnosarna.. Men, VEM låter kattungar gå ute hur som helst?! Borde vara brottsligt!
Kram Jam o Spinn

Anonym från snöfri framsida. sa...

Vore det inte enklare att skaffa en riktig dator som är tyst från början...?

Skat-Ann sa...

Kära anonym. Skatan vill inte ha en Mac!