måndag, oktober 18, 2010

Det ruskar i huset

och viner i knutarna. Amplarna gungar nästan av krokarna. Dörrkransen slår mot ytterdörren och jag blåste nästan ut genom fönstret på Falkängen. Därför blev det en kort dag idag.

Det vara bara för kallt och för blåsigt för att hänga i fönstren. Åkte hem till katterna, spisarna, filten och datorn istället.

Det var inget kul att starta upp FB idag. Det första jag läste var om Snuffe. Han var på Valla veterinärklinik igen, men han fick inte komma hem mer. Han fick gå över Regnbågsbron, till de andra missarna. Hoppas att han träffar på Sigge.

Peter fick ta ett hemsk beslut idag när det visade sig att Snuffe inte kunde bli frisk. Lilla gubben blev inte gammal. Tur han har sin Sippo att gosa med.

Har aldrig träffat någon av mina kompisar i kattbloggarna som jag läser varje dag, men jag blir iallafall väldigt ledsen när det händer "kompisarna” något. De blir sjuka och de måste till veterinären. En katt på Gotland, Sangi, bröt benet när han hoppade ner från något i källaren.

Ja det är lustigt det här med  nätkompisar, det känns som om man känner dessa människor trots att vi aldrig mötts.  Många tycker nog att jag är “dum i skallen” men det bjuder jag på. Jag tycker det är underbart och roligt.

Likadant är det med FB det tjötas och kommenteras. Jag gillört som Herr Christian skriver.

I morgon ska jag åka till Ulricahamn till min "privata data help-desk" Anders. Han ska byta en fläkt i min stationära dator, så jag kan vistas i samma rum som den :). Sen ska han försöka att sparka igång en laptop som jag hämtat hos Eva. Så nu ska hag gå och dra ur alla dessa jäkla kablar, ormbot, som sitter i bak på den stora datorn.

Godafton

5 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vi håller med , visst känns det att man känner och månar om varandra även om man inte setts.
Vi är också jätteledsna för Snuffe idag och tänker på Sippo och husse. Nosbuff

Anonym sa...

Tack för stödet och kommentarerna. Jag önskar jag hade något intelligent att säga, men det står bara still.

HK.Jonsson sa...

Ja dessa kablar hos mig ser det för tillfället ut som i ett repslageri då min kära sladdlösa router har tagit siesta så alla sladdar åkte fram igen.
Hip Hip...Fille

Skat-Ann sa...

Peter! Vaför ska du säga något intelligent. Det behövs verkligen inte. Vi lider med dig och du behöver inte säga ett skapandes grann. Alla vet och förstår hur du mår. Och vill du prata eller skriva så är du välkommen. De flesta av oss i "den här bloggringen" veta vad du går igenom och de flesta av oss har även egen erfarenhet av detta. Var nu rädd om dej och Sippo. TÄnk på de stunder som var lyckliga ohc minns dessa istället för allt det svarta. Tiden kommer så småningom att läka det värsta.Grubbla inte om du har gjort rätt eller fel, för du gjorde rätt när du tog detta svåra beslut.Nu har Snuffe lidid färdigt och har det bra, hos alla andra kompisa på andra sidan bron. Nu ska du vila, vila och gosa med Sippo!
Kramar från Skat-Ann

Unknown sa...

Dra ur sladdar är JÄTTEkul.
Skönt med laptop måste jag säga.
*ler*