fredag, juni 25, 2010

Träffat nygamla luringar idag

Vem var och fikade på jobbet idag????? Jo, Lille-Stenberg med sambo (eller fru jag vet inte). Jag kände ju inte igen dem när jag störtade ut ur köket med kaffekannor i näven, Såg bara två personer i skinnbyxor som avvek från knuttemönstret (räkmacka). Så hör jag när jag störtar in i köket , -va inte det där Ann? Jo svarar Mia det var det. Jag störtar ut ur köket  igen och där är de. Nu är det ju så att det, Lille-Stenberg var ju med förr och bägge, var med på återträffen, och nu sågs vi igen. Det tog inte 30 år!!!

Efter att jag slutat tog jag faktiskt en hojtur, till Kåken i Tidavad, där firades det midsommar, och jag var med på ett litet hörn, fick god tårta med glass och jordgubbar och en slatt kaffe. Det var att uppleva gamla minnen igen. Hoppas att de blev glada när de fick se mej igen. Ormen har fått mera bilder från “starten”. Han var så hemskans glad över att ha fått till sej Hjortens bilder, så nu får jag nog åka dit i veckan och inhämta dessa.

På vägen hem tog jag svängen om Herr och Fru Pappskalle, där var det raggarfest. Massor med bilburna människor, och faktiskt så träffade jag på en gammal  hojåkare (från den där tiden) där också, Bergman med fru/sambo och dotter. detta var ganska lustigt, för han frågade, just som jag stod bakom, den här Skat-Ann, hon bor väl här i närheten. Vad svarar Ingela, jo –hon står just jämt bredvid dej. Bergman var en kompis till Lars-Erik, och han var väldigt glad över mina “skriverier” om vederbörande och det som var förr.

Kul tycker jag!!

Nu ska jag gå till lopplådan och vila, för i morgon är en ny arbetsdag…..

Inga kommentarer: