onsdag, juni 09, 2010

Dagens aktiviteter….

har varit följande.

Ledig, då går jag upp tidigt :) 06.30 vaknade jag och fixade frukost och läste tidningen. Ringde till Garaget och frågade om väder och hur det gick med hojen. Provkörning återstår men det spöregnar. Ingen hämtning idag alltså.

Ringde och väckte min far för att höra om jag skulle komma idag och ha lite privatundervisning med den nya laptopen, och ja jag var välkommen. Anlände Karlsgården strax efter 09.30. En kortare kurs hölls med problemet internet. Därefter skulle den gamla skrivaren installeras, men se det gick inte. Då blev det en tur till Norlanders i Mariestad för införskaffande av en ny. Kollade även var ev. intressanta lägenheter låg placerade. Återfärd till Karlsgården och installerade ny skrivare och hade ytterligare undervisning.

Näsan styrdes hemåt och när jag återkom till hemmet så vilade jag mej efter dagens tredje samtal med Ulricehamn, fortfarande spöregn! Troligtvis ingen hämtning i morgon heller. Får sikta på söndag om chefen eller någon annan kan tänka sig att byta “pass” med mej….

Under kvällen har jag satt mej vid den stora datorn för att scanna in det album som Kafen hade med sig till träffen, det var bara drygt 100 bilder så det tog inte så lång tid. Kopierade in den DVD skiva som jag fick av Kaikon med bilder och även Oves bilder som togs under festen. Nu är det uppe i drygt 2100. Nu när regnvädersdagar så kan jag ta itu med Roys diabilder. Sen väntar jag på att folk ska skicka mer som jag ska fixa. Skynda ER nu så jag får med allt på skivorna sedan. Det kommer inte att räcka med en DVD så jag lär få höja priset med en 50-lapp. Hoppas att detta godtas.

Nu ska jag intaga en macka och en kopp tea. Kan vara rätt så mysigt nu på kvällskvisten när hungern sliter i tarmarna.

Inga kommentarer: