torsdag, juni 03, 2010

Grävlingsbråk och kattbus

Vilken jävla natt. Vid tid halv ett inatt började ett grävlingsbråk i skogsbacken utanför. Satans oväsen. Trodde först att det var katter som var i”luven” på varandra, men det var grävlingar. När detta kollats så var jag återvände jag till lopplådan. Lögn att somna om, när jag NÄSTAN, somnat så kommer det en ystert pigg busig och jamandes katt in i rummet. For runt som ett skållat troll jamade och pep. Upp på nattduksbordet, ryckte lite i gardinerna, hoppade ner i sängen ock så vidare. Så var den sömnen förstörd.

Jag tröttnade, lämnade lopplådan till förmån för min underbara fåtölj, just som jag skulle sluta ögonen, då hoppar katten upp och ska bli kliad och klappad, trampar frenetiskt runt på min utmattade kropp. Så var det med den sömnen!!!

Klockan slår halv fem, femslaget hör jag inte men väckarklockan ringen halv sex. Är jag trött eller bara trött.

Upp, på med kläder, fixa till sej så att man åtminstone ser vaken ut. Bilen till jobbet, mackor ska fixas till en konferens 105 stycken! Dessa är på plats femton minuter innan deadline. Åter till köket busslast med folk ska ha 35 mackor, sen skulle det fixas några tills det att Kaffestugan slog upp dörren kl 10.00 Jag kunde idag mördat någon med en smörkniv.

Nu är klockan snart legal för att sega sig upp för trappan för att sedemera välta sig till (hoppas jag) vila. Tur att jag är ledig imorgon….

Lite positiva vibbar vad gäller triken. Ny transistortändning och tändspole och en ordentlig genomgång av en förgasare som var full med jox. Som alla säger, det är säkert skit i förgasaren, detta stämmer denna gång plus lite annat. Herrarna i garaget kanske levererar hojen till bostaden under helgen.

Håll tummarna gott folk!!!

Inga grävlingsbråk och busiga katter inatt tack!

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Det är härligt med katt! Nosbuff

Skat-Ann sa...

Ja katter är underbara! I natt var det andra upptåg av samma katt som väckte mej. Detta kanske rapporteras om senare.

Inkan o Ligan sa...

Visst är det härligt med pigga katter. hahhahhaha
:-)