lördag, maj 08, 2010

Strul in i det sista…..

…..som vanligt. I går kväll när vi kommit hem med kärran så hade Anders ringt. De hittade inte nyckel till tändningslåset. De hade letat i två timmar. Åk och köp ett nytt var orderns från mej. Nyckeln hittades på lördag morgon :)

Efter att jag jobbat klart så drog vi med bil och kärra mot Ulricehamn. Vad hade då hänt, jo luftnippel till bromsarna på ena sidan hade gått av. Bara att riva av hjul och trummor igen. När vi kommer ner vi halv tre-tiden så höll han fortfarande på. När trummorna var på plats, och systemet luftats,  ja vad händer då, jo ena bromscylindern kärvar. Av med ena trumman igen osv osv.

SONY DSC

Nu är det i alla fall klart. Bara provkörning återstår.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC  SONY DSC

För första gången fick jag se min hoj när någon annan kör den. Jag säger bara en sak fasen vad snygg den är. Patrik, Anders och Olle sa likadant. Alla som har sett detta bygge säger jäklars vilket snyggt bygge. Dessutom är det ett jävulusiskt klipp i den motorn, Anders skiner som en sol när han kör, jag vet att han tycker att den hojen är det bästa han byggt. Så sant, sträck på dej!

Tack än en gång för all hjälp och support jag får….

Försökte få chefen att ge mej VAT-ledigt imorgon (vård av trike) men se det gick inte. Får väl vårda och putsa i veckan så den är riktigt fin till GT-rallyt på lördag (om vädret tillåter).

Nu står den i garaget och jag kan ta mej en tur precis när jag vill….

3 kommentarer:

Inkan o Ligan sa...

wow <vad läcker

vimsan sa...

Klart att du ska ha VATledigt!! Vad är det för värld vi lever i? :) Jag har inte min klar än men ska banne mig ha VAT ledigt sen i alla fall:)
Kram Jam o Spinn Kör försiktigt nu!
Kram Jam o Spinn

Skat-Ann sa...

Får vara VAT-ledig senare i veckan. jobbar förmiddagar utom tisdag. Så lite ans ska hojen få.