lördag, maj 29, 2010

Lämna för guds skull aldrig Kullen

För att åka mot Falköping.

Skulle ner med triken till Ulricehamn. och ju närmare Falköping ju sämre väder. Det slutade med totalstopp på Shell i rondellen.

2010_05_29_1

Där blev jag ståendes efter tankning. Ring bärgarjouren i Ulricehamn för hämtning.

Det började efter Skara, gick inte rent i motorn och sen när det dessutom började ösregna då vill den inte va med längre. Tog mej till Shell macken iallafall så vi fick kaffe och tak över huvudet. Där var det även till att kontakta garaget, så de kom med kärra. När jag hade tankat så gick motorn bara på två cylindrar sköt och pangade som den värsta kanon, så det var till att rulla undan och invänta bärgning. Träffade även ett trevligt par från Lidköping, som skulle transportera (köra) ner en HD till Jönköping (damen i fråga körde bilen).

Patrik och Andes kommer med värsta släpet. Nu står den i garaget och väntar på att Anders ska kolla över vad som hänt. Vissa teorier finns så det kanske löser sig snabbt.

Det blev att åka bak på HD:n hem. Jävlars vilken träsmak i baken och minsta lilla ojämnhet i vägen kändes i nacken. När vi sedemera närmar oss Kinnekulle så är det strålande solsken. Lämna för bövelen aldrig Kinnekulle, där på denna ljuvliga plats skiner alltid solen.

Nu ska jag sura en stund kanske jag tar ett tag i min skitiga bil senare i eftermiddag, eller också så blir det paltkoma i fåtöljen.

Ha en bra lördag önskar en riktigt sur Skata

4 kommentarer:

Solbränd sa...

Ja det här var en sorglig lördag.
R.I.P. Mr.Easy Rider.
http://www.youtube.com/watch?v=DNjzzDNIJWw&a=srGzvzzxKsY&playnext_from=ML

Skat-Ann sa...

Ja du Solbränd, Juri från Krakow och så vidare (alla alias menar jag). R.I.P är det inte dax för än. Några år till får du allt dras med mej och min hoj. Felet är lokaliserat så den är strax på G igen. (Bara jag får ledigt för att hämta denna hoj) :)

Inkan o Ligan sa...

Fy vad surt.
:-(

Skat-Ann sa...

JA Inkan, lite surt både fysiskt och psykiskt! Blött som satan var det :)