torsdag, maj 14, 2009

SÄPO, FBI och Pelargoner

Har nu konstaterat att det är nog läge för att skicka in ett nytt fingeravtryck på min tumme till SÄPO, FBI och CIA. Tummen är sej inte lik efter klockan tio igår förmiddag, när vassaste kniven anföll min högertumme. Ett skärsår och då är det kanske bäst att uppdatera registret *L*

Allt det här med pelargoner är Falkängens, Christians och Agnetas fel. Jag har alltid avskytt pelargoner. Kärringblommor har jag ansett att detta varit. Mina forna arbetskamrater köpte en pelargon till mej, bara för att jävlas. De visste att jag inte tycker om dessa blommor. Men jag har ändrat mej. Kan detta ha med åldern att göra. Förra året började jag långsamt övergå, från att hata, till att tycka om (inte mer) dessa "kärringblommor" Jag började med att köpa två, och det är enbart Agnetas fel....

Idag blev det MASSOR, i alla de möjliga färger. Jag måste erkänna, det blev 28 stycken. De lyser nu upp på altanen, trappan och farstubron. Undrar hur många det blir nästa år, då fyller man ju kärring dessutom, men jag bjder på detta.

Nu tror väl mina före detta kollegor i Lidköping att jag både fått fnatt och blivit tokig, men jag bjuder på detta också.

I morgon har jag lovat (om vädret är OK) att ta några nya bilder till herr webmaster, hade totalt fel ISO-tal när jag plåtade ute. Ska skärpa mej...

Ska dessutom avverka två kollektiv till med tomtar, troll, katter, träslöjd, kläder, tavlor mm mm. Attans vad mycke det går att tillverka bara idéerna finns.

Apropå katter, inatt var det fågeljakt i sovrummet, under sängen naturligtvis. Skrället kom in strax efter ett och hade sitt jagharbytemedmejläte. Sen jävlar drog det igång. Flax-flax, pip-pip tass-tass- jaga-jaga, hur i helskotta fick hon tag i en pippi mitt i natten??? Sover inte de högt uppe i träden eller så. Hon har väl klättrat kanske. Hur som helst så somnade jag om och i morse låg det ett lik och fullt av fjädrar i sovrummet.

Inga kommentarer: