torsdag, maj 28, 2009

Kurragömma med Smulan

Som jag tidigare sagt så kommer Smulan DIREKT när jag går ut med kameran. Sjåpar sig som den värsta diva. Idag skulle vi leka kurragömma. In bland blommor och blader. Jag syns inte, jag syns inte! Viker undan lite blad och där är hon.



Hon morrar på mej, inte störa! Jag har ju gömt mej här, du ska inte hitta mej. Mera morr!




Idag var jag ledig, passade då på att fara ner ändå till Falkängen, för att fotografera muséerna. Har lagt över detta på ett USB som webmastern får imorgon. Ingen idé att lägga ner energi förrän han har kollat på dessa. Svårt att ta inomhus.

Kamraten viskade i örat på mej när jag kom, Radio Skaraborg pratar med chefen i telefon. De ska komma på Midsommarafton och sända från Falkängen! De vill ha någon som berättar om byn också. Jag vet precis vem som passar för detta en "solbränd snubbe" på andra sidan! Gör han detta, kan jag, kanske, kanske tänka mej att komma i folkdräkt (observera att jag sa, bara kanske, för jag har ingen *L*).

Den långe värmlänningarna var här också, nu är det andra husprojekt på G. Hoppas att det blir någon som säger jag till att hyra ut.

Imorgon är det arbete som gäller, på lördag (om det är väder) så blir det en tur norrut (tror jag) med Rolle och Anita. Därefter så är det söndag och arbete igen, massor med med gäster som lämnar och det kommer 100 gäster nya på måndag.

Inga kommentarer: