fredag, maj 22, 2009

Min kamera är sjuk!

Ja så sant, blir ingen skärpa. Jag har varit skvatt galen igår och idag. Men jag har åtgärdat detta. Har varit till staden, handlat ny. Ja vad ska jag annars göra då. Kameran har inget värde, den är fyra år, stenålder, säger vissa på andra sidan. Fick med andra ord skaffa en ny. Får jag ingen skärpa nu, så slutar jag! Så det så!!!!

Taskigt väder är det, massor med regn inatt och en rejäl skur under dagen. Skit samma, bara det blir solsken imorgon. Vi ska ha en MC-tur med Stockholmarna som bor på vandrarhemmet. Trevliga människor. De vilade idag och lekte, bland annat så spelade de minigolf. Jag undrar hur det gick för han som missade. Lång näsa fick han från mej, när jag gick förbi. *L*

Igår fyllde min underbara bror år. Det var Klingens glasstårta (tradition) och kaffe. Härligt. Vi satt ute i fluffiga dynor och njöt av solen. Fick även träffa Lena, som jag inte sett på 30 år. Underbart kul, måtte det bli flera gånger......

Charlie, katten i storskogen som min bror bor hos (Charli regerar där) har frisknat till ordentligt. Härligt att se henne med lite "hull" igen, inte bara massa päls.Hon skulle naturligtvis vara med hon också,



medan Putte (också katt i storskogen som Ove får bo hos) var ute på äventyr och pinkade in reviret.

Håll tummarna för bättre väder imorgon.

Lite skvaller också, imorgon kommer första flyttlasset från Skåne, till Korsgården.

3 kommentarer:

Skogsfolket sa...

Hoppas din kamera mår bättre, så du kan ta dina fina bilder igen, japp imorgon kommer första flyttlasset,hyrt skåpbil över dan så det blir en snabb vända tråkigt nog , men snart är vi där för gott.kram på dig

Solbränd sa...

Skyll inte på din kamera. Jag tror för lite solljus är den avgörande faktorn bakom den dramatiska ökningen av oskärpa på dina bilder. Här på framsidan där vi på naturlig väg får i oss D-vitamin, är vi stadig på handen och har inga problem med oskärpa...

Skat-Ann sa...

Svar till solbränd
Nä nä men nåt måste jag ju skylla på. Du sa ju själv att kameran var från stenåldern och jag tror ju på dej *L*.
Å andra sidan så är det dåligt med soljus på "framsidan då" för det är ju där problemet uppstår. Om nu solen skiner på den sidan imorgon och om jag hinner så ska jag fortsätta. Sen blir det bombardering igen.