lördag, maj 30, 2009

Man blir mör...

... av att: åka stanna för att fika, åka stanna å kolla, åka stanna å äta, åka stanna å titta, åka stanna å tanka, åka parkera i garaget. Kul har vi på våra möten!

Rolle, Anita, Åke och Mairanne åkte tillsammans med oss på en tur norrut idag. Vi skulle till Norrkvarn, det var målet. Att det sen gick via Vassbacken och Hajstorp, där vi blev motade för att stänga av hojarna. Det var filminspelning av Göta Kanal 3. Hade väl inte vi koll på! Jag blev stoppad mitt på vägen, fick inte åka längre, de gjorde ljudprov, "gubevars". Fick stå där en stund tills det var klart, därefter fick jag parkera bland de andra. (mutter)

Turen slutade på sisådär dryg 15 mil, inte så långt men satans vad mör man blir av att andas frisk luft hela dagen, insupa det vackra vädret och alla underbara dofter, från nyslaget gräs och syrendoft till lukten av ren koskit (det sista luktar ju inte så gott förstås).

Nu är det dags för en hårtvätt, kan inte ha "hjälmfrisyr" när det ska jobbas i morgon. Får väl se någorlunda hyfsad ut, inte platt fall framåt på luggen iallafall, får väl fluffa till det lite.

Något skvaller kan jag inte rapportera idag, har ju inte varit hemma *L*

Ha en god kväll (nya bilder under "hojlivet nu" på www.skat-ann.se)

2 kommentarer:

Solbränd sa...

Det finns hjälp att få mot hjälmfrisyr på jobbet... http://www6.gellivare.se/forening/gallma/drakt/Ovansjo/Emma1.jpg

Skat-Ann sa...

Ja ja Solbränd! Du kan tycka detta.... Jag har inte lovat jag sa bara kanske i förra blogginlägget, men det beror ju på dej också......