lördag, september 01, 2012

Våra toa är inte stor

men å andra sidan, varför ska man ha en bautastor toa när man inte tillbringar så mycket tid där :)

Vi or i ett gammalt hus, det är byggt 1939, och de som bodde här på 60-talet moderniserade från utedass till innetoa. Lösningen var en skrubb under trappan till övervåningen. Takhöjd, 200 centimeter som högst och 140 som minst. Golvytan är kanske 150x120. Nu är målning och tapetsering klart. Tvättställ på plats, brusefåtöljen behövde aldrig monteras bort, jag trasslade in tapeten ändå. Så här ser det ut, och vi tycker det är jävligt snôggt.

Nu ska det in en paxfläkt längst upp till vänster, ett nytt spegelskåp och ett högskåp och en ny belysning.  Just nu har vi ställt en spegel på handfatet mellan väggen och blandaren. Olle tyckte att han såg bättre ut i den här gamla spegeln, än den som var där förut. Dumskallen :). Belysningen består för tillfället av en ljusslinga som vi hängde på spegeln. Skåpen  kommer nästa vecka, så nästa helg borde allt vara klart. I morgon ska jag bättra lite på listerna där det har lossnat, jäkla skitfärg som jag fick tag i.

En liten bild på Snutteruskan som ockuperar mitt bord där dator alltid står mär jag inte har den i knät. Hon ser attas förnäm ut, hon tyckte att jag störde med blixten.

Om det är väder i morgon ska jag nog ta en sväng på hojen, om inte axelhel**tet värker för mycket.

Det är inte mycket kvar av lördagen så jag säger väl godkväll!

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Snyggt säger matte, Superfin bild jamar vi.Nosbuff