torsdag, september 06, 2012

Hitta katten

Smulan gömmer sej bakom murgröna och salix. Ser du henne?

SONY DSC

Tog lite bilder igår när jag var ute i trädgården i det finfina vädret.

Enkrukväxt, Hortensia som mamma fick för många år sedan som jag senare fick och planterade, det är säkert 7 år sedan jag grävde ner den i rabatten, nu blommar den.

SONY DSC

Grannen nedanför kleven har biodling, ett fick jag syn på som hade rymt från husse Herr Kling. Egentligen skulle jag ha rabatt på all honung som jag köper hos Bergsgården :)

SONY DSC

Änglatrumpeten växer och växer den är säkert över tre meter nu, men den blommar inte så mycket.  Tänk, tror det var 2005 då den hade 176 klockor samtidig, dessutom så stod den i en kruka som var storlek typ 10 liter.

SONY DSC

I morgon ska jag arbeta och på lördag är det Loppis på Sannebo, som Evas katthem arrangerar. Alla inkomster går direkt till katthemmet. Välkomna!

Söndag är maken ledig och då ska vi försöka får toan klar med eldragningar och skåpuppsättning.

HA en goer natt!

Inga kommentarer: