lördag, september 22, 2012

Öppet hus på Evas katthem

I går var jag till Stenum för att hjälpa Eva att rigga för dagens "Öppet hus" det gick förhållandevis snabbt och hyfad tur med vädret. Lite blöta kom det men det blev mycket värre på kvällen. Hur mycket regn det kom det vet jag inte, kan bara säga att det var riktigt blött på "parkeringen" idag.

SONY DSC

Trots att det var mulet under hela tiden så var det riktigt mycket folk. Den regnmättade parkeringen var full av bilar hela tiden. det kollades på katter, köptes lotter och fikades. Två katter bar de med sej hem under dagen, några blev bokade och några ska höra av sig till "barnhemmen" för att kolla in småttingarna som finns utplacerade i väntan på rätt ålder.

Det kom folk långt ifrån. Ett par kom från Alingsås bar för att kolla in katthemmet. Så kom ju "tanterna från Otterbäcken. Klosterkatternas mattar.

Tänk att jag äntligen träffade dessa bloggkompisar.

Evas katter ska alltid kolla läget när det händer saker på gården. Här är det Mysan som kollar in kuddar och andra saker som såldes till förmån för katterna.

Måste ju kolla in allt som finns på bordet, från vinster och salugrejer till kaffebröd och gäster. Hälsas måste det göras på alla som satte sej längst ner i tältet,  Mysan som hade sin egen stol och vägrade även att flytta på sig när allt skulle "rivas" Hon fick bäras ut liggandes i stolen, sedan bars hon i för som sagt hon VÄGRADE att flytta på sig.

Hoppas det blev en bra slant som kom in till Katthemmet. Eva får väl räkna i kväll om hon orkar.

Nu ska jag luta mej tillbaka och läsa en bra bok. Trevlig afton!

2 kommentarer:

livet på landet sa...

Hoppas på mycket slantar trots lite ruggigt väder =)
Ps! Du har en Award att hämta hos mig ♥

Klosterkatterna sa...

Får jag norpa bilden av mamma och mig? Den är så full av glädje!

Vi tycker jamarmycket om Evas katthems Öppet Hus och vi kommer gärna tillbaka fler gånger, för ni var verkligen ett gäng trevliga prickar. Och så fint katthemmet ligger! Så skulle man önska att alla fick leva... det skulle både katter och människor må bra av, tror jag. Stenum var en mycket vacker by, som vi vill kika närmare på senare. Hälsa gänget och tacka så mycket!

Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.