torsdag, juni 07, 2012

Ja då kommer den senaste……

rapporten då.

Vad har jag sysslat med, det är så mycke så jag kommer knappt ihåg.  Har väl gjort det gamla vanliga. det som skiljer sej är väl en liten frisering av frisyren, dagen efter jag besiktiga. Plantering av lite mer blommor. Sen har det varit som vanligt jobb, jobb, sjukgymnastik och en tur till Eva för fotografering.

Hinner bara lägga ut missarna på sidan, så får jag ett meddelande, bokad! flyttat!!! attans vad det går undan.

Här har vi Inkans ungar endast fyra dagar gamla, då jättefina och en är bokad.

SONY DSC

Här har vi Larvas, som är bokad. En kille upphittad i Tidaholm 8-10 veckor. Blir man förbannad eller bara FÖRBANNAD. Kasta ut en försvarslös kattunge till en säker dör. Jävla folk!!! Nu hade Larvas tur att det var någon som hittade honom och körde honom direkt till Eva.

SONY DSC

Labbolina, fanns i hela 3 timmar på hemsidan, sen blev hon bokad och har flyttat. En stor misse en riktig rulletulta, lite tjock i pälsen kan man säga. Med rätt mat så kommer hon att bli lite lättare.

SONY DSC

Tisdagen så förbereddes det i Kaffestugan inför nationaldagsfirandet. Det dammsögs och skurades lite extra, pyntades med nya dukar, blommor på trappor och så vidare. Massor med extra bänkar ställdes upp på gräsplanen vid dansbanan. Där skulle det spelas och diggas på onsdagen.

Jaha säger jag bara. Vädergudarna var med oss, strålande solsken, lite kyligt men vad gör det. Här kom det massor med folk som "bänkade" sej med kaffe och SMÖRGÅS i väntan på underhållning. Satan i gatan vad mackor jag gjorde mellan åtta och tre. Jisses vad folk!!!! De hårde pôja från Axvall var där, Per och Sixten från Tidavad kom, Snixarn, björnen Leif och massor med stammisar, grannar och annat löst folk.

Ett herrskap som troligen hade varit på en ordentlig fest, var där. Frun i fråga bar solglasögon inomhus, vilket kommenterades duktigt av både Mia och mej.  Herrn var nog i bättre kondition än sin fru. Hoppas att de hade roligt på tisdagen.

Fertilizer skulle spela upp kl 13.00 men de hade först ett uppdrag att utföra. Jag missade nästan detta med kameran. Fick bara en bild när uppdraget var slutfört. Shit.

Det var så att Kattetanta Eva och hennes Roger firade 20-årig bröloppsdag, så jag instruerade bandet att gratulera dem och att överlämna en CD som Eva fick gå upp och hämta. Kaffestugan bjussade paret på fika och glass. Hoppas de kommer att komma ihåg detta.

SONY DSC

Jag lär väl få tillbaka detta på ett eller annat sätt…..

Nu ska jag fixa lite hemma innan det är dax för ett pass på Falkängen igen.

På lördag är det öppet hus på Evas katthem mellan 11.00-15.00 kom dit och ta en fika, och lägg massor med pengar i insamlingsbössan.

Inga kommentarer: