fredag, juni 22, 2012

Inte trodde jag att Britta…..

…en av mina äldsta vänner läste min blogg, och dessutom tycker att jag ska skriva oftare.

Idag var det lugnt (till att börja med) i Kaffestugan, sen brakade h***vetet loss. Folk kom i mängder och skulle ha fika, mackor och glass. Det är för jädrans hejigt när det släpper loss.

När jag for omkring där så här jag, hej Ann, snurrar runt och får syn på herrn i fråga först. Poletten brukar inte falla ner när jag ser vederbörande. Undrar alltid vem tusan är det. Känner ju så väl igen honom men sen att placera denne herre är lika omöjligt varje gång. När jag sedan tittar åt höger så ser jag ju Britta, som jag inte sett på många år, men som vanlig är hon sej lik. vi pratade en stund mellan turerna till köket , det är som om vi pratades vi igår. Får nog ta och hälsa på henne en dag när jag är i stora byn, Götene.

Britta!!! Om du har en e-post adress skicka den till mej är du snäll. ann.westbeck@telia.com Jag vill gärna skicka en bild till dej på en gammal vän som du vart förvånad över att jag hade träffat.

Det dyker ju alltid upp massa folk som jag känner och hej å hå där kom Maud och där var Sissis mamma och där var grannen med fru och så vidare. Det är synd att man inte hinner prata sådana här dagar, när alla möjliga kändisar dyker upp, det är ju fullt ös………

Nu har iallafall sillen, potatisen, ölen och nubben intagits på altanen. Lurvas ligger på bordet och spanar, de andra två är ute nånstans.

Lovade igår att jag skulle visa en bild på mitt häftiga "hårspänne" som jag inhandlade av Anita Fjäder. Attans vad beröm jag fått för denna utsmyckning idag.

Var går gränsen mellan hår och fjädrar?

102_1363

Sånt här tingeltangel får man väl inte ha på sig i arbetet, men idag struntade jag i detta. Många som tog kort på en ruggande skata idag.

I morgon är det dax igen för ett pass men sen är jag ledig. Söndag så  ska Emma firas, Olles barnbarn fyller 1 år och samtidigt som pappan fyller 31.

Nu blir det en skvätt ur den röda handväskan, sen är det nästan natt för en trötter pippi.

Må så gott och hoppas ni vaknar pigga i morgon bitti……..

3 kommentarer:

Wikki sa...

Glad Jamarns MidSommar, kompis och alla kattvänner!
MysKurr Nova & TassKram Wikki

Anonym sa...

Fortsatt trevlig kissemiss-sommarhelg!
*Kurreli-svans-vift!*

Unknown sa...

KLart du ska skriva oftare.
Tazz&Kram