onsdag, oktober 12, 2011

Sista turen för i år…

…blev det idag. Burr, hade inte gjort nåt om det varit nåååågra plusgrader till. Ulla-Britt ringde vid niotiden på morgonen och då var det frost i Borås. Pratade med Anders strax efter och då skrapades det bilrutor för full. Jag väntar en stund, men halv elva var skinnstället på och jag hade startat hojen. Nu bar det iväg till garaget i Ulricehamn.

Det var kallt, men jag frös inte, bara lite om tårna och min högra långfinger. Nu ska Anders ge sej på sitt "finaste bygge" ja han säger så, när han är bra i ryggen. Lite småfix, ett extra oljekyl, byta tändningslås, nålar och förgasarmunstycken plus en allmän kontroll, och när den ändå är där så byter han olja, filter och stift. Kollar upp bromsarna också för de har varit lite dåliga det sista. När den är klar, när det nu blir, brukar ta tid :) så får vi hämta med kärra, för DÅ kör jag inte hem i smällkalla vintern. Då är det verkligen buuurrrrrr.

Ulla-Britt mötte upp hemma hos Patrik och vi åt lunch i staden innan vi styrde näsan mot det kära Kinnekulle.

I måndags så startade vi pannan och jag lade jeansshortsen på hyllan för nu är det väl dax att ta på sej de långa byxorna, gillar inte detta. Katthemmets skrivare hämtades på Misco av maken och på tisdagen så var vi till Stenum för att överlämna denna. Installerade den också för att Eva skulle slippa slita sitt hår och gråta en tår :).

Nu är alla "måsten" gjorda förutom det som är bokat på fredag. Ska följa med Eva till Tidaholm för att rigga hennes monter till kattutställningen i helgen. Därefter är det nog inget bokat, tror jag?

Ha en goder afton!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha en bra kväll själv
Tazz&Kram