tisdag, oktober 25, 2011

Nej nej får inte…..

nej jag ska inte , nej nej det går inte, men visst blir man sjuk av en liten Prusseluska

SONY DSC

Eller en liten Prilla

SONY DSC

Eller en lite Pytte

SONY DSC

Har som ni förstår varit hos Eva idag och fotat de som kom in i går kväll. Sex stycken ljuvliga små pälsbollar på 7 veckor.

Nej vi ska inte ha någon mer katt men visst blir man sjuk. till och med Olle ojade sig över hur fina dessa var. Skulle kunna ta hem allihopa sa han. Nej nej nej vi SKA inte har mer katter.

Vad vi gjort i helgen kommer jag knappt ihåg. Fredagen var jag iallfall en sväng till jobbet och visade hantverkare en lokal som de ska vara i på julmarknaden. Checkade in lite folk och drog på lite värme här och var.

Lördagen firade vi pappa som fyllde år (på söndagen) Ungdomarna fick komma på lördagen och di gamle fick komma på söndagen. Alla får ju inte plats på en gång nu när det flyttat från 8 rum och kök till 3 rum och kök.

Söndagen gjorde jag inte ett jäkla skit, läste och vilade. Igår bakade jag havrekakor till en konferens som ska vara nästa vecka och dagen tillbringade jag med att köra min Kia till Falköping, sen var jag och tjatade nere på bilfirman och fick en kram av försäljaren som jag brukar få. Kaffe fick jag ju naturligtvis av försäljarens mamma, 83 år, som sköter kontoret! Hon är den mest datakunniga på den firman!!!

Fick en lånebil på verkstaden, så jag for hemöver via katthemmet, var med till veterinären i Skärv, några kastreringar och en vaccination. När detta var klart så var det åter till Stenum för fotografering av pälsbollar. Nu är katthemmets hemsida uppdaterad med dessa.

I morgon 06.00 ska jag åka och hämta min lilla Kia som har fått en ny EGR-ventil. Hoppas den är lite piggare nu.

Inga kommentarer: