onsdag, augusti 03, 2011

Halvtid denna vecka

Det är ju onsdag, Halva arbetsveckan har gått för de som jobbar vardagar och har ledig helg. Jag har jobbat fem pass och ska nu förhoppningsvis vara ledig två dagar för att sedan rycka in som extrahjälp i helgen. Det är stor Sten- och Mineralmässa på Falkängen. För tredje året i rad är det nu dax igen. Det är massor med handlare från både Sverige och utomlands som kommer till oss i två dagar. Snacka om att det brukar vara aktiviteter på bygatan. Eva kommer också att vara med och informera om sin verksamhet och förhoppningsvis sälja massor med saker och få in MASSOR med slantar i bössan.

Funderar på att åka hoj ner till jobbat dessa dagar och kedja fast en insamlingsbössa på dynan och skriva en stor skylt. "Kostar fem spänn att titta på denna trike". Undera om det skulle ge resultat :)

I måndags var jag och maken hos Eva, med oss hade vi två hantverkare goa Agneta och tjötiga Lasse :) det är två kattälskande människor från Göteborg. De vill hjälpa till och sälja almanackor och julkort på marknader som de besöker.

Den här lilla kissen en stendöv urmysig katt fick jag besked om att den var bokad när vi kom hem på måndagskvällen. Översten som han heter, lever i sin egna lilla värld. Tittar förundrad på kattungekompisarna när de far åt alla håll, när Eva startar dammsugaren. Själv anfaller han dammsugarmunstycken och åker med runt på detta när Eva städar. Hade jag kunnat så hade han kommit hot, men se det går ju inte med vägen  precis utanför och han inget hör. Här är en bild på en mätt och mycket mycket trött Överste.

SONY DSC

Det har varit flämtvarmt ett tag nu, men idag kom det faktiskt en skvätt regn och temperaturen sjönk lite. På jobbet har det varit LITE svettigt kan jag lova. Går väl an med flämtvärme om man kan sitta i skuggan och göra ingenting.

Nu ska jag ta natten hejåhå!

1 kommentar:

Unknown sa...

åh så ljuvligt söt
kram