onsdag, augusti 12, 2009

Snuttis på högre höjder



Vid kvällsvinet på altanen igår så rasslade det till nere vid uppgången och där helt plötsligt så spatserade Snuttis högst uppe på spaljén över grusgången. Därefter så parkerade hon sej där och där satt hon länge och spanade.



Här fick hon nog syn på Sigge-surkatt som kom ut på trappan bakom mej.



Idag började jag kl 06.00 burr fick stiga upp mitt i natten *L*. Röjde i Folkets hus efter gästerna och dukade fram för förmiddagsfikat. Sen röjdes detta bort och eftermiddagsfikat dukades fram. Sen gick jag hem, åt och sov!

Nu har jag varit runt till granntanterna som inte kan hålla sig hemma och matat blommor och vattnat katter. Sen tog jag tag i våra blommor en del röjde och klippte lite här och där. Dessutom snodde jag med mej ett par skott av Ulla-Britts taklök och tre skott på en Dr Westerlund. De ska väl växa som satan nu när de utan vetskap är stulna *L*. Taklöken har jag nu planterat i gamla täckdikningsrör av lera vid dammen. Börjar bli fullt vid dammen igen. Får nog utöka med ett varv till. Olle ska ju eventuellt på långtur nästa sommar *L*. Då vet man aldrig vad som händer!!!

Dagens kattcitat: En hund som har haft sönder något, är full av ånger. En katt, svär på att den aldrig ens varit i närheten.

Ingenting i hela världen kan känna sig så kränkt som en katt.

Inga kommentarer: