fredag, februari 06, 2009

Snö och för smal kärra

Den här dagen är ju lysande. Först så har det trillat en j...la massa snö inatt och det snöade hela förmiddagen. Det blev till att skotta, skotta och skotta. När det nästan var klart sticker grannen, Ann-Britt, ut näsan. Du kan väl låna någon av mina maskiner..... (sen gick hon in och kokade kaffe).Tanten är 76 år men en maskinpark och verkstad har hon. Saknar vi något, då går vi till grannen. *L*

När det väl var färdigt och triken hade körts fram. Vad händer då, jo kärran är 1,5 cm för smal (nu muttras det vill jag lova). Börjar att ringa om en annan transport, då visar det sig att den får vi inte dra med våran bil, för den var för tung... (Nu muttras det ännu mer). Ringer pappa, låna hans Volvo då, funkar inte det heller får heller inte dra så tungt. Det kanske inte är meningen att hojen ska kortas in.

Nästa uppslag ring grannen (han pappskallen som jag skrivit om tidigare) han brukar ha lösningar på allt. Jo han hade några klossar som han brukade använda. Han anländer, förbannad för han hittar inte dessa klossar..... Sista lösningen vi lägger några pallar under bakhjulen så de kommer upp ovanför sargkanten på kärran. Var bara det, att vi fick lyfta upp både fram och bak, tack för det styrkeprovet. *L* Nu är den iallafall lastad, surrad och täckt. (MIN HOJ STÅR UTE MITT I VINTERN OCH BLIR VÅT hur ska detta gå)

Nu till nästa problem, morgondagen. Hur får vi av triken från kärran?

Bror min har backat på att följa med, han skulle ta med sig en polare, så de kan ju lyfta sa vi...... Nu som sagt har de backat ur. När vi kommer till Ulricehamn så är det bara så att en av killarna är så hjulbent, att han inte kan gå (rullstolsbunden alltså) den andre har suttit i en sådan, Olle är förkyld och jag tillhör det svagare könet *L* Ja ja det löser sig väl. Kanske kan backa intill lyftbryggan och rulla av om det inte ligger en motor där eller står ett annat objekt ivägen.

Fortsättning följer .......

Inga kommentarer: