onsdag, februari 11, 2009

Katter, möss och fullmåne

Å denna förbaskade fullmåne. Jag sitter nästan, hårig som jag är, och ylar på trappan på nätterna när det är fullmåne. Lögn i pipsvängen till att sova. Inte blir det bättre av att minstingen i kattfamiljen kommer dragandes med en mus mitt i natten, jamar och skriker, talar om att hon kommer med ett byte. Sen släpper hon den naturligtvis (levande) under min säng.

Nu uppstår den ultimata jakten. Snuttis njuter, hon riktigt trummar med tassarna mot golvet och den stackars skogsmusen, sitter bakom ett ben, piper och försöker gömma sig. Bytet fångas så småningom och bärs ut i hallen, men hon kommer tillbaka, för att sedan släppa bytet lös under sängen IGEN (fortfarande levande). Allt börjar om!!!!

Jag går ner och lägger mej i fåtöljen, somnar så småningom. När jag sedan går upp i sovrummet så ligger det ett halvt muslik på golvet (mutter mutter). Men jag är härdad vid det här laget. Det värsta hon släpat in, cirka 6 månader gammal, var en harunge (död tack och lov) men då fick hon slita och släpa, kan jag tala om. *L*

Det här med musjakt inne, är en ofta förekommande föreställning av min lilla charmiga skitkatt. Det går ju inte att bli arg!!!!

Nu ska jag åka till Kling och köpa en låda honung, den är tvärslut. Därefter ska jag ringa min bror och höra hur hans litta katt mår. Hon ska till veterinären i morgon. Hoppas att detta förlöper på ett bra sätt.

Halka inte i snön som faller och har fallit hela dagen (mutter).

Inga kommentarer: