lördag, februari 21, 2009

Mer snö

Det bara snöar och snöar, måtte det sluta snart. Jag vill inte ha detta längre!!!!!!

Igår var vi bortbjudna på middag till ett par vänner. Gott, riktigt gott var det och en stund blev "lite slirigt under tofflorna", som värdinnan uttryckte, men det var mycket roligt, vi skrattade så vi tjöt emellanåt. Bara en sak, det var jävligt kallt när vi kom hem. -10,5 ute och +16,3 inne. Tills i morse hade det blivit ännu svalare inne.

När huset var någorlunda uppvärmt av eldning i köksspis och kamin så åkte vi en sväng till Axvall och hälsade på hos min mamma, det blev middag där också. Va bra, då slapp vi laga mat idag. Undrar vad maken bjuder på imorgon (jag jobbar ju och är hungrig när jag kommer hem).

Åkte vidare till Ove i Skogen (min bror ni vet). Hans lilla katta klarade operationen igår. Men vad liten hon hade blivit nu när all vätska hade försvunnit ur kroppen. Veterinären hade ALDRIG sett en så stor livmoder, tacka fasen för att Charlie inte mådde bra. Nu är hon i allafall på bättringsvägen, hon hoppade till och med upp i soffan, när jag hade satt mej, ville väl ha lite fjäsk, vi kommer rätt bra överens hon och jag *L*.

Nu är det time for tea, en bra bok och en kelig katt

Önskar även cykelhandlare Persson med fru en trevlig semestertripp till Teneriffa, tror jag det var.

Inga kommentarer: