torsdag, juni 13, 2013

Onsdagstur till Hajstorp

Tord och Annika kom strax efter fem och färden gick via fina vägar till Veteranutställningen i Hajstorp, ett evenemang som återkommer varannan onsdag.

Ont om parkeringsplatser var det, men som tur var kom jag emellan med triken vid magasinet och kunde köra ut på gräsmattan. Får ju tänka sej för lite när bakvagnen är liiite bredare än på en vanlig hoj.

De första som vi träffade på var Gunnar och Marie-Louise, har inte träffat dem på flera år, men som alltid, kul att ses. Innan jag tagit ett steg till kom  Per och OlleGP från Tidavad MC fram och pratade lite. De övriga stog och pratade med Leif som jag bara vinkade på. Vi hann över slussbron, sen var det nästa stopp, där stog Annikas trevliga pappa. Därefter kom Tomas och Lotta och skakade hand. Tio meter senare så träffade vi på Göran (Trasen) från Skaraborgs cruisers, kom också fram och hälsade. Tore en annan hojkamrat, sen skymtades lite andra likasinnade i mängden.

När vi rundat alla bilar så gick vi till ladan och fikade trodde vi (blev varande för gula huset). Där träffade vi på min “lillebror med sambo” (Micke och Ulrika). Vi köade och köade, men när en person efter en kvart kom t med en kor med bröd så gav vi upp. Vi åker till Leksbergsgrillen i Mariestad istället, för att få något i oss.

Som Annika sa det är LITE dålig logistik där på fiken. När de VET att det kommer massor med folk, se till att det finns varor OCH PERSONAL. Nästa gång tar vi nog med eget fika!

SONY DSC

Ett barndomsminne, sommaren 1967 (?) då hade vi en röd P1800.

SONY DSC

En annan typ av bil, en stor sådan

SONY DSC

Sådana här träffar skulle vi ha nere på Falkängen, åtminstone en gång om sommaren.

Idag regnar det, Lurvas ligger på bron och myser. Han ser för go ut lille missen med sina enorma morrhår.

SONY DSC

 

Om en halvtimma bär det av till byn för ett eftermiddagspass. Sen är jag ledig i tre dagar. Ska bli riktig skönt. Å inte får jag tag i min ortopedläkare, jag har ringt samtliga fem telefonnummer, SMS:at, pratat i meddelanden, mailat och nu till sist skickade jag ett brev. Hoppas han ringer upp mej när han får detta i morgon.

1 kommentar:

Unknown sa...

Weeeeee I Hajstorp va jag ju förra året. :-) Tazz&Kram