måndag, juni 17, 2013

En gotur igen men….

som slutade på ett tråkigt sätt.

SMS:ade Kamraten om fika vid Klostercafét i Varnhem. Han är aldrig omöjlig utan kom och mötte upp oss för en fika i Varnhem.

20130617_1

Vi satt länge å njöt av solen och på balkongen låg det flera katter och gottade sej.

20130617_2

Färden gick via Öglunda och Berg, Timmersdala och Klyftamon hemåt, men det var något som inte stämde. Kände det redan på väg till Varnhem, det vart nåt olåt någonstans, men det blev mer och mer kännbart ju längre jag åkte. Stannade och kollade framhjulet för det riste och kändes som om det var på väg att lossna. Kollade bultar o.s.v ingen som glappade. Åkte en bit till men efter där åsnorna går i Holmestad, stannade jag, vågade inte längre. Olle var som tur var med, så när vi stannat till hos Mia och Pinnen, så ringde jag till grannjävel, förklarade läget. Han kärra är för smal för min breda bak så han ringde till bärgar´n i Götene.

Brascho (som han kallas) kom efter en kvart och lastade upp pärlan på flaket, samtidigt som vi lastade triken så kommer Sixten från Tidavad MC glidande förbi i bil, så nu går väl ryktet uti klubben att Skat-Ann fick bärgas.

Fick som sagt åka lastbil hem. Framhjulslager skurit!!!! Tur att jag stannade för när hojen lastades av hemma så körde jag upp den till garaget och det lät definitivt inte bra. Hissade upp framgaffel och snurrade på hjulet. Ajajaj inte bra. Hade jag inte stannat kunde det gått käpprätt åt pipsvängen. Nu ska framhjulet monteras ner i morgon och nya lager införskaffas så kanske det funkat till helgen igen.

När jag var inne och hämtade försäkringspappren så ringde naturligtvis telefonen, ett samtal som jag absolut inte ville missa. Det var ortopedläkare Svärd, han hade fått svaret från magnetröntgen. Början till artros i axeln. Ska till honom på torsdag och få en cortisonspruta igen. Hjälper inte detta så är det operation som gäller. En bit av nyckelbenet ska då sågas bort.

Bara tråkigheter idag, men det var en go tur så länge det varade och solen sken när vi satt i trädgården vid klostret i Varnhem.

Nu blir det lopplådan och i morgon bitti ska jag försöka få tag i Anders för att förhöra mej om vad det är för lager som behöver införskaffas.

Inga kommentarer: