tisdag, februari 12, 2013

I morgon är det dax

Ja, Von Snopen ska till veterinären, om vi lyckas fånga honom, och kollas. Jag tror inte den lille gubben är frisk. Vi får se vad som händer i morgon.  Är han OK så kastreras han, annars så får han vandra vidare över regnbågsbron.

Grannen kommer i all fall hit för att hjälpa till att få in honom i buren. Han får stå utanför med buren mot kattluckan så ska jag försöka att pasa ut killen.

Kung Bore behåller sitt grepp om Kinnekulle, det är kallt och det snöar. Jag håller ju på med storstädningen av Falkängen och snön ställer till besvär. Det är jobbigt att pulsa i snön med alla städgrejer.

I går när jag kom hem från arbetet och skulle sätta mej för att äta,får jag syn på några av de där fö***de hjortarna. Jag är hjärtligt trött på dessa varelser. Visst de är söta och det är synd om dem nu under vintern, men jag gillar dem inte.

SONY DSC

Några meter från köksfönstret, de ska ge f*n i mina växter.

När jag kom till jobbet i morse så var det sex stycken som betade på Christians växter vid "gamla bagarstugan" två av dessa hade "ena riktiga buskar på huvudet", lite senare när jag gick ner till 68-huset så var det åtta stycken som svassade förbi mej på gatan. Burr vad de förstör.

Ha en bra afton.

1 kommentar:

Alice sa...

Här håller vi alla tummar och tassar för att det går bra med vettisbesöket imorgon och att fina Von Snopen klarar "besiktningen" med glans.
*nosbuffar*