lördag, februari 16, 2013

En lång rump

I gårkväll fick ägaren till denna yviga rump fnatt, tokfnatt. Han skulle bara bråka med Smulan. Här ligger han på ryggstödet till en fåtölj och passar på henne. Smulan ligger mellan fåtöljen och mitt tomtesamlarskåp.

Ja ni ser rätt! Ja, jag har alla mina FINA tomtar framme året om i ett vitrinskåp, Det är alla Jenny Nyströms tomtar som gavs ut av Kalmar läns museum under många år  det är flera olika serier. Sen köper jag en handmålad tomte varje år och ibland får jag en Rolf Berg-tomte när jag fyller år. Skåpet är ganska fullt, men en tomte om året ska flytta in. Viktigt är att den ser go och snäll ut.

Vad ska man göra idag då, det ve i fasen. Håller på att kurerar Herr Axel med en massa piller så den håller sej lugnare idag. En god bok framför brasan är inte fel en mulen, kulen dag som det är idag. Måste även göra rätt på en massa papper, ska till AF på måndag och de ska ju ha papper på allt.

Ha en bra lördag alla. Nu längtar vi till våren!

PS! Kollade i min dagbok, den 17 februari 2007 kom bror min på sin HD hit och hälsade på. Då sög det i gashanden.

 

Inga kommentarer: