fredag, november 30, 2012

Gofika hos Mamma-Mia

Så här såg det ut i onsdags när jag åkte hem från Götene efter att jag varit å handlat.

Bergstoppen var vit, men hos oss var det fortfarande grönt, detta varade dock inte så länge . Nu är det vitt vitt vitt och några grader kallt. Visst det är ju mysigt men men, jag föredrar ju barmark och lite värme.

Igår pyntade jag, så nu är det klart för advent. Inga levande ljus visserligen men det duger fint med blockljus med ledlampor och övrigt elektriskt pynt.

Smulan är en riktig julkatt, nu väntar hon bara på granen så hon får ligga och mysa där tillsammans med tomten. I väntan på den så sitter hon och kollar vid ljusstaken i fönstret.

I morse så var jag attans redig, bakade limpor och en ananaspaj. Vid lunchtid var vi på fikaträff hos Mamma-Mia. Vi har länge sagt att vi skulle dit och fika, nu idag blev det av.

Efter detta så var det tid att åka till Mörk & Söner, skulle ju rigga inför morgondagen. Ska företräda Evas katthem hos den lokala djurbutiken. Lite försäljning och information. Lotta kommer med sina fyra katter och om någon vill, så fotograferar jag barn tillsammans med hennes klumpar till katter. Kommer att kosta en 50-peng som går till katthemmet.

Nu ska det bli ett avsnitt av NCIS igen. Har fastnat i denna serie. Har kommit en bit in i säsong sex, så jag har några kvar. Nio finns utgivna och jag väntar på att den tionde ska släppas.

Kör försiktigt om ni ska ut å åka i helgen!

2 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Trevlig helg! nosbuff7fe

Lillchefen sa...

Grattis på födelsedagen!