söndag, november 11, 2012

Smygfotografering…….

Nu fick ni allt konstiga vibbar när jag skriver en sådan rubrik.

Har varit ute på jobbet och fotat lite. Det är så fin, så fint. Innan stormen brakade löst så gick jag en sväng med min lilla spionkamera (har jag tittat för mycket på NCIS) och fotade lite, dels inne i kaffestugan och dels på andra sidan vägen. Det är så mysigt på andra sidan vägen.

Så här ser det ut när du kommer in till kaffestugan. Mackdisken är knôlfull.

enyer och priser. Observera alla att vi säljer katthemmets almanackor.

Mitt emot kaffestugan har väldens bästa Christian sitt tillhåll, i är med god hjälp av Jakob. Di pysslar och grejar, dan i ända.

Den som aldrig varit inne hos Christians får väl mer eller minder andnöd, så mycket fin det finns här och dä ä môe lull-lull.

I går fick väl Skat-Ann en smärre chock, hon blev te en fôgglaholk sa besökaren. Helt plötsligt stod där en gubbe i Köket i kaffestugan och glodde på mej, hans kommentar var – för en va hur gammel som helst för å jobba här. Kollegan glodde och jag blängde och kraxade – ja, det får man, så det så!!!! Fattade nada! Då ler gubben i fråga eller snarare mungiperna var åppe ve öra. Hej Skatan, det är Max & Måns husse. Men en sak ska du veta. jag är yngst av de du träffade igår *ler*

Hahahahaha Där står bloggkompisen i egen hög åldrad version och bara myser. Han hade "satt dit mej". Rätt åt mej!!! Så som jag har jävlats med denna Christer. Tack för att du åkte hela vägen från Degerfors för att dra mej vid näbbet. Tyvärr kom du på lite fel tid, draget började och jag hann inte ta en fika med dej *snyft*

Nu är det kvällen efter två hårda grötrörar-skinksmörgåsbredar-dagar. Det som återstår är en dusch och NCIS.

Goderafton på er!

2 kommentarer:

livet på landet sa...

Hade det inte varit halva landet till kaffe stugan, hade jag gärna kommit och tagit en gofika från disken hos er =)
Kram ♥
PS! Ang ditt inlägg på min blogg. Har kört en hel del MC också i livet, men numer är det bara maken som sitter på tvåhjulingar.. Jag får hålla mig till andra hästkrafter =)

Unknown sa...

Åh, ser underbart ut. Tazz&Kram