måndag, november 19, 2012

Försiktigt, försiktigt

kravlar jag mej runt till utgångsläget för att ta mej upp ur sängen, försiktigt försiktigt sätter jag ner mina ömmande fossingar på golvet, reser mej sakta upp. Kränger på mej morgonrocken och staplar sakta ner för trappan på ömmande fötter och värkande leder.

Blinkar

Med tanke på kroppaskrällets staus idag, så var det alltså en bra julmarknad, med massor med folk som besökte den fantastiska kaffestugan med den glada personalen.

Blinkar

Nu ska jag vila i två dager sen ska det städas på Falkängen, och då är allt som vanligt igen.

Under lördag och söndag så har det smugit omkring en liten fyrbent underbar liten dam på Falkängen, hon smet in, snabbt som fasen i fiket med okända människor. Som tur var så är hon mycket social så jag fick snabbt tag i henne och bar ut damen i fråga, detta upprepades. Hon var även runt i alla butiker och hälsade på, under natten mellan lördag och söndag så sov hon i hallen hos Christian och Jakob, de hade inte märkt att hon smet in när de gick in.

Ska sätta upp ett anslag i affären idag om ingen hör av sig så tar jag med henne till Eva. Ingen märkning, inget halsband, kände över henne rejält men kunde inte känna något chip. Vi får se vad som händer.

Så här ser hon ut lilla Ruskan Af Falkängen.

Hon var väldigt nyfiken. Nu får vi kolla noga så hon inte smiter in någonstans och blir instängd.

Ha en goer dag gôtt folk!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas hon har en ägare i Hällekis, Moa är inte heller märkt vad jag vet. Fast hon går inte mer än ut och kissar o tillbaks till sängen...:) Ha en fin dag Ann!
Ingela

Unknown sa...

Helt ljuvlig Tazz&Kram