söndag, december 02, 2012

Vilket uppvaknade…..

Det var alldeles kritvitt utanför fönstret i går morse. Satan i gatan vad snö det hade vräk ner, och mer utlovades.

Snutteruttan tvärvände, här var det inte skottat, får nyttja lådan inne istället.

Här under gömmer sej en bil, den har höjden av en SUV men det är det inte. Jag skulle ner till Götene till Mörk och Söner för att representera katthemmet. Jag började med att skotta fram min bil vid halv nio sen skulle jag ut också men det visade sej vara besvärligare. Fastande på parkeringen. Fick ringa och säga att jag var försenad. Trots detta oväder så var det riktigt välbesökt på Kattens Dag.

Det fortsatte att falla lappmögel hela dagen och hela kvällen, tror det avtog framåt tiotiden på kvällen. Då hade det kommit över 50 cm. Maken ägnade gårdagen och dagen åt att skotta och skotta och skotta. Han fick använde skyffeln för dreven till snöslungan är inte klara!!!! Kommer i veckan enlig kvällens telefonsamtal.

Det var iallafall sol idag. Jag grävde fram makens bil medans han skottade på annat håll.

SONY DSC

Myssen har trillat på sne.

SONY DSC

Det är otroligt vackert och kallt är det också typ –13 eller så. Pappa och Marita kom en sväng för att gratulera mej en dag för sent. Detta börjar bli en ful ovana att jag får senarelägga mitt födelsedagsfirande. Har ju hänt förr att det snöat inne.

Pappa & Marita som bor i Skövde, där hade det väl kommit kanske 1-2 cm i Mariestad likaså. Märkligt väldans lokalt.

Nu tar vi det lugnt och inväntar NCIS som är på programmet i kväll. Smulan som helst INTE går ut nu ligger och gottar sig i mattes knä.

Ha en god afton!

3 kommentarer:

HK.Jonsson sa...

Ser fan inget vidare ut

livet på landet sa...

Man får gratta i efterskott.
Verkar som hela långa landet är vitt nu.
Ha det så gott ♥

Christina sa...

Till och med här nere i Skåne har det snöat och 7 minus i natt! Katterna vill inte gå ut sitter i dörrhålet och sniffar!!/Lila-Christina