fredag, oktober 12, 2012

Det är kallare nu

det märks för till och med Smulan kommer in och lägger sej i vardagsrummet, hon har bara gått och lagt sig i badrummet nu i några veckor, men det är väl lite kallt på golvet där nu så det är goare att ligga på filten.

Lurvas tar sej lite längre upp, han ligger på sina kuddar uppepå bokhyllan. Ett ställe vi ofta missar när vi letar efter honom, så helt plötsligt ser vi en svans och en eller flera tassar som hänger utanför.

I går grejade jag lite hemma, fixade till det inne och skavde av gräset ute lite, en hel del löv klipptes också söner, men det finns mycket kvar i träden.

Det är fredag igen, då var det dax för en omgång misshandel av Axel. Jag åkte vägen om Mörk&Söner och handlade kattamat. var ute i god tid så jag stannade till på vägen och fotograferade Kullen. Vi bor ungefär vid den gula stjärnan.

SONY DSC

När jag sedemera anlände till Erik Brezelius, legitimerad plågare. Han har gått sin utbildning på Auswitch, med Dr Mengele som lärare, förklarade han för mej när jag gnällde som värst.  Han är väldigt fräsch för att ha utbildats under 2:a världskriget. Måste va reinkarnation för han är lika gammal som jag.

Han var inte snäll mot Axel idag. Det är tur att både han och jag har en enorm humor, när jag gnäller så tar han i lite mer så det blir ännu jävligare, sen garvar vi bägge två. Jag rekommenderar denna människoplågare till massör. Har du behov av en knådare så kontakta Erik.

När han plågat mej färdigt så var det näsan mot Stenum, tre nya katter hade anlänt. En jättefin helvit hane på två år jättegosankelig kille, två sex månaders killar som hittats dumpade i skogen  I EN IGENTEJPAD KARTONG!!!!!!!!!!! Hur i he****te beter sej människor, de var jättegosiga därav nästan omöjliga att fotografera, de ville ju bara kela.

Det var bad på programmet också, ja det var inte jag eller Eva som skulle bada utan Elaine, Lotta kom för att bistå Eva med hjälp. Det är väl inte så dår väldig skönt att bada, men Elaine finner sig och spinner hela tiden.

SONY DSC

När sen handduken kom fram och hon blev invirad i denna och vilade i mattes famn, då var det jätteskönt. På söndag ska hon och tre till av Evas katter på utställning i Skara. Denna hålls på Focus, kom dit och kolla läget om du inte har nåt för dej.

Vi vet att katten "vildkatten" Von Snopen kommer in och äter på nätterna, det får han så gärna. Nu vågar han sej längre in i huset, i går morse så låg han på golvet i vardagsrummet. Olle trodde att det var en av våra egna när han kom ner, det är ju lite skumt på morgonkvisten. Von Snopen promenerade ut, men stannade till när Olle pratade med honom. Det går framåt. Hoppas att han blir tam så småningom.

I morgon ska alla blommor plockas in Änglatrumpeten klippas ner från drygt tre meter till 180 cm, annars får vi inte in den i källaren. Lite kannor, begonior och pelargoner ska förvisas ner i källaren också. När detta är gjort ska vi åka på Höstmässan på Hjälmsäter.

Ha en go afton!

Inga kommentarer: