söndag, oktober 28, 2012

Då va dä söndag igen.

Är det annat än fredag och måndag. Veckorna rusar iväg så man hinner knappt med. I onsdags var jag ju hos Eva och fotade katter. På torsdagen ringer hon och undrar om jag kan komma på fredagen, det kom in NIO under torsdagen och en kom när jag var där på fredagen. Så TIO stycken på två dagar sex ungar och fyra vuxna. Bland de små, var den en Lurvaskopia. Han fick heta Emroy. En riktig liten sötnos.

SONY DSC

Resten av fredagen och delar av lördagen ägnades åt att blåsa/räfsa löv i trädgården. Nu är det mesta borta, men det kommer väl en slatt till, det får gräsklipparen och maskarna äta upp.

Liten Smulan ligger ju helst i mitt knä numera. Lurvas vill också ligga där men se det fick han inte, han blev rejält utmorrad av fröken padda. Han satte sig på bordet intill och var jävligt sur.

Idag blev det kôrkekaffe med granntanten. Hon håller på att tapetsera sin matsal så hon behövde ett brejk, så det blev kaffe här.  Vattenpumpen, slangvindor och lite annat smått å gott är inburet så inte frosten förstör dessa. Det är även förberett för advent, om cirka en månad så är det bara att sätta i kontakten till belysningen i våran gran.

Den ser lite lustig ut nertill, detta beror på att ett rådjur, inte hjort, har tuggat lite på denna för några år sedan. I morgon ska jag arbeta och på kvällen är det dax att lägga på vinterskor på bilen.

Ha en bra eftermiddag, i dag mörknar det tidigt.

Inga kommentarer: