tisdag, oktober 30, 2012

Blåst blåst och lite mer blåst

Helsike vad det "vinnade i träden" i går. Jisses, trodde städvagnen skulle blåsa åt fanders, eller åtminstone det som fanns i, men det klarade sej. Löven blåste iallafall åt rätt håll, med andra ord till skogs, det är numera soprent på gräsmattan. VAr öven till Björken i går kväll och fick på Kian vinterskorna. Jag har nu assnygga vinterfälgar. Svarta pulverlackade med lite glim i, ska nog fixa sommarfälgarna likadana.

Av Lurvas såg men inte mycket av, endast en svans som hänger från bokhyllan.

 

Smulfia har hittat ett nytt ställe, bland mina Buskowski-katter, där är det jättemysigt. Samtidigt går det att hålla koll på vad matte gör, om hon kanske har nåt gott på mackan, då är det jättebra, för då kan hon sätta sig upp och titta lite bedjande. Kan jag också få en liten bit.

Lite säker känner nog hon sej också, en bit upp från golvet, om utifall att detdär svart/vita äckliga yrvädret kommer farandes över golvet, så hon kan koppla av och somna där bland katterna.

Idag när jag hade arbetat klart gick jag in till Christian och terrade honom. Brukar göra det ibland. Nu håller han på  att förbereda sig och byn för julmarknaden som startar nästa lördag. Han hade gjort sååååå fina kransar. Jag snodde en direkt. han hade en sort till men den vita var finast. Det är nästan löjligt, materialet de är tillverkade av, denna vita av sån däringa vit cellplast som man lägger under "klickgolv" och den andra var av wellpapp. Så jädraans fina. Jag lovade Christian att "pimpa" med en ljusslinga och lägga ut på nätet. Här är den.

Lade till en "pärlkedja också. Ja han är påhittig den goe Christian.

Nu eldas det i kamin och järnspis, för det är ingen vidare värme, varken ute eller inne. Det får bli en bra bok tillsammans med goaste fåtöljen.

Ha en goer tisdag!

 

Inga kommentarer: