onsdag, september 14, 2011

Nu har jag slarvat länge.

Förfärligt vad jag slarvar med uppdateringarna här då. En sammanfattning följer.

Fredag var jag med grejer till Eva inför öppet hus lördagen och lördagen tillbringades då på katthemmet. Mycket folk kom och en katt hämtades och sex katter blev bokade (varav två avbokades) försäljning /gåvor drygt 6600:-. Söndagen ägnade jag mej åt att att vila. Maken hade jobbat jävlapasset på lördagen och vi var rätt slut bägge två. Vi tog oss så småningom  till Mariestad för att storhandla, vilket jag hatar. Därefter åkte vi till Axvall, där hälsade vi på de hårde MC-grabbarna i deras nya lokal som de håller på att piffa upp med färg.

Måndagen jobbade jag på Vandrarhemmet det hade ju nästan varit knölfullt så det var en del att gå igenom. Fixade lite i trädgården när jag kom hem. Sen var det rast och vila.

Tisdagen stylade jag hemmet. Tog bort lite sådana däringa dammråttor som gärna samlas lite varstans. Även lite rester av "äkta" vara också. Lurvas hade släpat in och hade haft kalas under natten.

Idag var jag till tryckeriet i Skara och lämnade in USB-minnet med bilderna till almanackan. Var och inhandlade lite nya grönsaker till köksfönstret också. Mötte upp broder för avlämning av diverse porslin som de ville ha till MC-lokalen. Där mötte pappsen med sambo upp för att avlämna diverse gods som skulle till katthemmet, så det blev en liten familjesammankomst så där mitt i veckan. Vi gick och käkade lunch tillsammans i Axvall.

Sedan var det fax att styra näsan mot katthemmet för att fota de sista av de fina katterna som kom i samband med ett polisomhändertagande. De var skraja de små liven för kameran, men vi lyckades få hyfsade bilder på de sju som planeringen gällde. De ligger nu ute på hemsidan. Julkorten kom i fån Vistaprint i måndags, de var naturligtvis med ut till Eva. Nu kan hon "sälja så möe ho orkar". De finns även ute på hemsidan och går att beställa.'

Nu orkar jag inte mer idag och ska snart intaga horisontalläget i lopplådan. I morgon ska bilen på årsservice i Falkäping. Vad ska jag hitta på mednas jag väntar på denna.

Inga kommentarer: