söndag, september 20, 2009

Naturligtvis så började....

det regna, spöregna, när vi var på väg hem.... Mutter mutter.

Vi tog en lite hojtur idag, jag och gubben. Till Rolle och Anita i Torbjörntorp. Där fick vi middag (vi ringde först och kollade hihihi) och kaffe efter maten. Gott, jättegott.

Det är så typiskt när vi varit på hojtur till dessa kamrater, så är det alltid, ALLTID regn när vi åker hem. Det började inte förrän uppe på Klyftamon tack och lov. Hojen gick bra, nästan ända hem, trots regnet. Får nog tejpa lite mer på frambenen (ramen alltså).

Vi var lite blöta när vi ställt in hojarna i garagen. Alla skinnkläder hänger nu på tork inne framför öppna spisen och järnspisen i köket.

Idag kanske det är dax för ett kattcitat: Ett katt kan förminska ett stort ego bara genom att göra ögonen smalare.

Även den mest allvarliga katten kan delta i roliga timmen.

Sen kan vi ta en liten bild med Elvis och doakören. Hoppas det kommer fler bilder som är lite bättre skärpa i på någon annan hemsida.



Grannen pappskalle är hon längst till vänster *L*

Nu ropar Kommisarie Winter på mej att jag ska fortsätta att umgås med boken en stund.

5 kommentarer:

vimsan sa...

Härligt med en tur men synd att det regnade! vi har haft kanonväder idag och jag testade för den goda sakens skull att ta en liten Trike tur:) Attan vad mysigt! Jag kopplade på kärran och stack till affären men då jag kom ut syndes den knappt för alla stora som små som samlats runt den. Jag har blivit erbjuden så mycket galna byten för den där Triken att man bara kan skratta:)
Jag har också fler som säger BYT ANNONS, BYT PRIS:)
Ja kanske man slipper alla knäppjökar då?
Kram Jam o Spinn

Solbränd sa...

Hade ni haft kamrater på framsidan att åka till hade ni sluppit regn...

Skat-Ann sa...

Det är för nära att åka till framsidan.... De få stackare vi känner på den sidan är ju aldrig hemma. Antingen vimsar de omkring i skogen eller också så sitter de på baksidan och fryser....

Solbränd sa...

Nu syftade jag på kamrater och inte personer ni känner...

Skat-Ann sa...

Ja då har vi inga kamrater på den sidan. Jo kanske Kvarnmannen då, men dit går det inte att åka hoj, och dels är han inte på plats...