lördag, september 26, 2009

Burr....

Det blev ingen hojtur idag. Det "vinnar" så förbaskat i träden. Hoppas det slutar snart.

Olle ägnar sej åt att måla garaget. Jag tog en "hösttur" i trädgården. Plockade ner en kasse äpplen, en kasse päron och en kasse plommon. Tar med detta till Karlsgården ikväll. Det är så förbaskat med frukt i år.

Efter en stund så tittade jag på plommonträdet, Viktoria, som jag långsamt ska ta livet av. Fy satan vad plommon det var. Tog tag i grenarna och började ruska, ruska rejält. Nästan alla plommon for i backen. Det var bara att räfsa ihop allt i en stor hög, fram med snöskyffel och skotta upp detta i en kärra sen ut "mät i skogen". Det kan hjortarna kalasa på, men utanför tomtgränsen.

Vi har även grävling i trädgården, grannen skotta upp en rejäl hög med lämningar igår, och jag hittade en hög idag. De äter nog plommon de också. Tycker inte om att det finns grävlingar här, det kan ställa till det rejält.

Talade om för maken att jag haft en vision. Då kan jag tala om att han håller sig för skratt. När jag får en vision, då är det arbete som gäller...... Vad visionen innehöll, kommer det kanske en rapport om, den måste bara mogna lite, men jag fick medhåll av maken *L*.

Katten säger idag följande. En hund skulle desperat söka efter bollen du kastade iväg. En katt skulle be dej att hämta den själv. (Så sant, så sant)


Inga kommentarer: