fredag, februari 13, 2009

Sorgligt besked idag

En f.d. kollega ringde idag på förmiddagen och meddelade att vår gamla chef "Dacken" inte finns mer. Efter en tids sjukdom så var det slut.

Han var en jättetrevlig, snäll och trevlig chef.

Kort stubin hade han *L*, ett sjujäkla morgonhumör *L* (vi hörde på "steget" i trappan vilket humör han var på) han var lättretad (det var som en orkan när man "sa något dumt" och det gjorde vi ofta *L*). Han var irriterad på det mesta, hästar (kunde han inte med) miljötänket (i början var irriterande), jädrans vad jag retade upp honom en gång *hi-hi-hi* men kul hade vi. Han hade ett hjärta av guld.

En som sagt underbar människa att få jobba tillsammans med. Vilken berättarglädje han hade och vilka historier (oftast sådant som inträffat och lite kryddade). Han kom ofta upp och hälsade på i korridoren efter han gått i pension. Kommer aldrig att glömma bort "Dacke".

Jag var på Falkängen när jag fick beskedet, när jag kom hem ringde jag till en del gamla kollegor som "skingrats för vinden", efter alla turer som varit kring oss och jobbet.

Oves katt var till veterinären igår också. Hon satt helt lugnt i knät på honom i bilen (hon har aldrig åkt bil i hela sitt liv, hon är ca 10 år). Jag hade en bur med mej, men den behövdes inte. Lugn och fin hos vet. rörde inte en "min" när hon fick sprutorna. Men när hon kom hem försvann hon som "en avlöning" upp på rännet i uthuset. Ove hade fått hämta in henne. På tisdag ska lilla Charlie steriliseras. Hoppas det inte är något annat som spökar.

Inga kommentarer: