fredag, februari 27, 2009

Ingen hård sadel

Mor ringde igår, det får inte vara någon hård sadel, på den antika cykeln som jag ska försöka få Cykelhandlare Persson att snoka rätt på till henne. Hon får så ont i rumpan när hon cyklar till Skara om sadeln är för hård. Den är ju utbytbar så det löser sig väl.

Nu är det nästan färdigt i köket, på Falkängen, nu ska det bara bytas en frysbox.

Utsiktens kaffestuga ska byta ägare, Mia ska sälja med andra ord.Det är visning på söndag. Blir lite lättare för Mia att få ihop alla "trådar till en knut" om hon slipper Utsikten.

Kollade en DVD med kommisarie Lynley i dag. Attans vad bra dessa engelska deckare är. De är njutbara, inget pang-splash-bom-krasch (jag hör att maken tittar på en sån film nu *L*) utan lugnt, klurigt och sansat. Senare ikväll ska Martina (Olles yngsta dotter) och Daniel (måg-aspirant)komma och hämta Olles bil som de ska låna i helgen. Daniel är en hejare på datorer och han ska få kolla upp min dator. Nu är allt så jäkla slött på nätet. Inte bara jag som har dessa problem i närområdet. Har kontaktat Telia men Daniel får "proffs titta" innan jag går vidare.

Var ute och kollade lite på kompisars hemsidor, hittade två fina bilder på grannen, han pappskallen, Det är de som visas här nedan (om ni undrar vem det är). Visst är han söt!

Inga kommentarer: